| | | | Спасибо klinych, но хотелось бы знать как правильно определить необходимое минимальное усилие на разрыв (оно же MBL), что бы потом выбрать конец по каталогам. | | | | |
Оталкивайтесь от держащих способностей швартовых лебедок и кнехт на судне. Mooring winch capacity is determined at the ship design stage when factors such as the vessel’s size, number of mooring lines to be deployed, anticipated maximum wind area and anticipated effect of tidal conditions are considered, together with the mooring lines’ Mean Breaking Load (MBL). After selection of the MBL of the mooring lines the winch heaving load will be set to a lower value than the MBL to prevent the winch motor from applying excessive load. Mooring Winch Brake Settings After mooring it is standard practice to apply the winch brake and to take the winch motor out of gear, leaving friction between the brake lining and the winch drum to prevent rotation of the drum. Typically, mooring winch brakes are designed to hold up to 80% of the MBL with the capability of adjusting these to 60% of the MBL to allow for a margin of safety.Посмотрите документацию и чертежи,мануалы на судне.Вся информация есть.
Здесь типа демократия,на самом деле царство,я так люблю свою страну,и ненавижу государство.(c)(Lumen).
|
Зарегистрирован: 06 авг 2013, 14:00 Сообщения: 3276
Должность: Кадет-судоводитель
Тип судов: Балкеры
Репутация: 1500
|