Дом судовых механиков, специалистов по судовой электрике и электронике.
Технические вопросы, обсуждение судового оборудования, особенностей эксплуатации, оперативная тех.поддержка.
Модераторы: Breeze, TakeR
https://www.alfalaval.com/globalassets/ ... per_en.pdf | | | | Temperature To ensure centrifugal forces are able to separate the heavy contaminants in the relatively limited time that they are present in the separator, oil entering the separator unit needs to be heated. An inlet temperature of 90°C or 95°C with only small variations (maximum ±2°C) is recommended for lube oils. | | | | | https://www.man-es.com/docs/default-sou ... bbb8d1e9_4 | | | | Lubricating oil preheating The installed heater on the separator unit ensures correct lubricating oil temperature during separation. When the engine is at standstill, the heater can be used for two functions: ▪ The oil from the sump is preheated to 95 – 98 °C by the heater and cleaned continuously by the separator unit. ▪ The heater can also be used to maintain an oil temperature of at least 40 °C, depending on installation of the lubricating oil system. | | | | |
"Нет, я сиротинушка горькая. Я же писал. Кличка моя знаешь какая? Горе. Мой псевдоним. Но все же ты мне на мозоль, пожалуйста, не наступай. Не надо." (с) Василий Шукшин. "Калина Красная"
|
Зарегистрирован: 23 фев 2019, 06:57 Сообщения: 333
Репутация: 230
|
|
|
|
|
Кто сейчас на конференции
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 4
|
|
|
|
|