| | |
| Всем доброго времени суток!Двигатель 6S50ME-B (но вопрос актуален не только для MAN).Получил низкосернистое тяжелое топливо S=0.70%.На борту только NAVIGO 100 MCL (для высокосернистых топлив) и NAVIGO MCL ULTRA (для S<0.1%).Наверное, надо продолжать работать на NAVIGO 100 MCL, понизив подачу цилиндровой смазки. Вопрос, насколько нужно понижать подачу? Если кто-то уже проходил такое, поделитесь, пожалуйста, опытом. | |
| | |
Wartsila-Sulzer четко прописывала в своих сервис леттерс, что надо переходить с high bn to low bn cyl.oil.
"Use BN 70 or higher cylinder oil if fuel sulphur content is above 2.5% m/m.
Cylinder oils of excessively high BN for the fuel sulphur can lead to excessive
piston crown deposit accumulation.
BN 40 lubricants are formulated with neutral additives (low BN contribution) to
boost the detergency level and thermal stability back to the level of a BN 70
lubricant. No significant increase in corrosive cylinder liner and piston ring wear is
to be expected when using BN 40 lubricants, at least up to 2.0% sulphur,
provided that the lubricant feed rate is kept high.
BN 40 lubricants tend to form fewer and softer deposits on the piston crown land
and in the exhaust regions, e.g. on the turbocharger nozzle ring, relative to the
BN 70 and other higher BN products at the same feed rate.
The BN 40 products can safely be used with heavy fuel oil with sulphur content in
the range 1.5% to 2.0% m/m as well..."
В мануле также было написано-переводить масло.
Когда я работал на Вартсиле РТА- то переходил при переходах топлива(всегда было 2 вида цилиндрухи- 40 и 70 или 100.
На MAN ME-C - сервис леттер SL2014-587 пишет:
"When running on low-sulphur residual fuel (HFO), the feed
rate will be set at the minimum feed rate. High-BN cylinder
oils will lead to over-additivation in the aspect of controlling
the corrosion as well as lead to increased build-up of piston crown deposits.
We therefore recommend switching to a low-BN cylinder oil
at the same time as switching to a low-sulphur heavy fuel.
Continuous running on high-BN cylinder oils can only be
recommended in special cases, and not for more than 1
to 2 weeks, see Table 2.
Application BN
Distillate and LNG < = 40
Low-sulphur residual fuel ( <1.5% sulphur) 40-60
High-sulphur residual fuel ( >1.5% sulphur) 70-100
Also when switching to distillate fuels(MGO/MDO),we recommend to switching on to a low-BN cylinder oil at the same time as the switching of the fuel.We do not recommend the use of a high-BN cylinder oil when running on distillate fuels".
Добавлено спустя 7 минут 33 секунды:Re: Подача цилиндр. смазки при работе на низкосернистом топливеа сейчас у меня все танки заполнены 100-кой, из за того что пока судно в основном за пределами Эки(Asia), заход в ЭКУ ненадолго(China ECA), то овнэры решили, что 1-2 недели можно кататься на MDO with High BN cyl.oil (согласно сервис леттеру
)